15 Kasım 2013 Cuma

YÜKSÜK ÇORBASI.



Bugün değişik olsun diye Adana usulü yüksük çorbası yaptım. Eşimin görevi dolasıyla 8 sene 
Adana da  bulunduk o zamanda  Adana yöresi yemeklerini çok sevdik ve aynı  lezzet olmasa da 
yapmaya çalıştım. bu yüksük  çorbası nada orada çok alıştık. ama bana  bazen mantı açmak zor,
geliyor onun için ben biraz tarifini değiştirerek  yapıyorum , mantı yerine ev eriştesi koyuyorum ,
ve fındık şeklinde köfte yapıyorum. çok güzel oluyor  tadı aynı bir değişiklik olmuyor,
sizlerinde bir kere böyle denemenizi tavsiye ederim. 
Şimdiden AFİYET OLSUN.

MALZEMELER:

250 GR dana kıyma.
Bir küçük kase ev  eriştesi.
Bir yemek kaşığı biber salça 
Bir su bardağı haşlanmış nohut.
Bir miktar sıvı yağ.
4 diş sarımsak.
Tuz, nane, karabiber, kırmızı biber.

YAPILIŞI:

İlk iş olarak  sarımsakları dövüp yağda kavurmaya  hafif öldürüyoruz.
 salçayı da  ekleyip kokusu   çıkana kadar kavuruyoruz. Sırasıyla 
diğer malzemeleri ilave ediyoruz. en son naneyi  ve baharatları koyuyoruz.
Erişteler ve köfteler  üste  çıktımı çorbamız pişmiş demektir. 
Sıcak  olarak servis ediyoruz. tekrar AFİYET OLSUN.



1 yorum: