18 Ağustos 2014 Pazartesi

ACILI EZME



MALZEMELER:


  • İki  Büyük Domates.
  • İki Baş Kuru Soğan.
  • Yarım Demet Maydanoz.
  • Yarım Yemek Kaşığı Biber Salcası.
  • 4 Diş  Sarımsak.
  • 2  Adet  Sivri biber .
  • 1  Tatlı Kaşığı  Kuru Nane.
  • 1   Tatlı Kaşığı  Kırmızı Pul Biber.
  • 1  Tatlı Kaşığı  Tuz.



YAPILIŞI:

 Domatesleri, Biberleri,   Soğanı  ve  Maydanozu ince ince doğrayalım,
Salca, Tuz,  Nane , Pul Biberi  ve  rendelediğimiz, Sarımsakları iyice karıştıralım,
Limon Suyu veya Nar ekşisini ilave edelim  ,daha sonra  Zeytin yağı ilave edelim.
Acılı ezmeyi yaparken ekşi  sizin ağız tadınıza bağlı ben nar ekşisi kullandım ,
acı sevdiğimiz için biberinde acısını tercih ettim 
Püf Noktası : Ezmenin yağını ve ekşisini koymadan evvel  karışımı iyice eziyorum 
ve   biraz süzgüde  tutuyorum çünkü  domates suyunu salıyor  Acılı Ezme  sulandımı 
güzel olmuyor, bu aşamadan sonra  yağını ,ekşisini döküyor  ve Acılı Ezmemiz hazır 
duruma geliyor.

AFİYET   OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder