21 Kasım 2014 Cuma

MANDALİNA REÇELİ



Tam mevsimin deyken  mandalina reçelini yapmadan olmaz   Bu tarif çok sevdiğim canım kardeşim NAZLIM dan  Mandalinanın kokusuna bayılıyorum günde kaç tane yiyorum bilmiyorum.  
Kışın zaten en çok yememiz gereken meyvaların başında geliyor , hepimizin bildiği gibi bol C Vitamini taşıyor,
geçenlerde Televizyon da Sahra Soysal Mandalina nın  özellikle beyaz damarlı yerlerini yememizi önerdi ,
o kısımları daha  faydalıymış,ben o kadar çok seviyorum ki kabuklarını bile attığımda üzülüyorum.
Reçelimizin  yapılışına gelelim.

MALZEMELER:

  1. 2 Kilo  Mandalina.
  2. 1 Kilo Şeker.
  3. 1 çay  Kaşığı Limon Tozu.
  4. ( daha sonra kullanmak için yarım kilo  şeker .)


YAPILIŞI:

İlk olarak mandalina ları soyalım , kabuklarını içi su dolu derince bir kabın içine koyalum.
soyulan mandalina larıda  ayrı bir kabın içine  ikiye veye üçe bölerek koyalım.üzerine 1 kilo şekeri düküp sabaha kadar bekletelim.Diğer tarafta da  mandalina kabuklarınıın acısı  çıkana kadar sıkça suyunu değiştirelim,
Bu işlemleri geceden yapalım,  ertesi  gün ilk iş olarak açısı çıkan kabukları birazcık haşlayalım
 (  eritmeyelim ) 10dak. yeter, haşlanan kabukları süzgüde kurutup  küçük parçalara bölerek ,  akşamdan şekere yatırdığımız mandalina lara ilave edelim. Artık reçelimizi ocağa koyabiliriz  ilk aşamada kısık ateşte kaynatacağız daha sonra  diğer yarım kilo şekeride ilave ederek ateşi biraz hızlandırıp kaynatacağız  altını kapatmaya yakın limon tozunu koyalım. bir kaşım daha kaynadıktan sonra  ocağın altını kapatalım son olarak ta iri kıyım diyeyim blender den geçirelim. Yerken ağzımıza mandalina kabuklarını gelmezi insana değişik bir tat veriyor. Reçelimiz  yemeye hazır.
AFİYET OLSUN.
NAZLIM  SENİ ÇOK ÖPÜYORUM.



3 yorum:

  1. evde reçel yenmiyor fakat misafirlerim için yapmayı düşünüyorum. ellerinize sağlık.g+ paylaşıyorum .

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Turunçgillerin hepsinden harika reçeller oluyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim meyvenin reçeli. Bunu denicem. Ve harika kurabiyelerde süsleme olarak kullanicam. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil