25 Kasım 2014 Salı

ŞEVKETİ BOSTAN



Şevketi Bostan  Ege pazarlarında sıkça rastlayacağınız bir ot türüdür.Toplaması , ayıklaması zahmetlidir,
kökü topraktan kazılarak çıkartılır,dışı soyulur içindeki sert kısım alınır,yaprakları temizlenir
çoğunlukla pazarlarda temizlenmiş suyun içinde satılır. Ben suyun içindekileri pek almam kuru olarak satılanları tercih ederim  çünkü suyun içinden alınanları hemen pişirmeniz lazım , sudan çıktıklarında 
pembe bir renk alıyorlar.veya hemen pişirmiycekseniz  sudan hiç çıkarmayın öyle saklayın.
Şevketi Bostan ne kadar zahmetli de olsa görüntüsü bir şeye benzemiyor dense de  .Piştiğinde doyumsuz bir lezzeti oluyor insanın yedikçe yiyesi  geliyor,  sağlık açısından da faydaları çok kaynatıp suyunu içtiğimiz zaman böbreklerimizi temizliyor. 
Şevketi Bostanı arzu ederseniz  haşlayıp üzerine limon  ve zeytin yağınla  soslayarak salata  şeklinde yiyebilirsiniz . Bir de  bu yemeğimizin bir özelliği ve onu tamamlayan kuzu eti olmazsa olmazlardan.
Şevketi Bostanı zamanında bolca  tüketin. 
Şevketi Bostanı tencerede de pişire bilirsiniz ama kök bir bitki olduğundan düdüklü tencere tercih ederseniz 
daha iyi olur.

MALZEMELER:


  1. 1 Kilo Şevketi Bostan.
  2. Yarım Kilo kuzu eti (isteğe bağlı tavuk veya danada olabilir.)
  3. 1 Baş Soğan.
  4. 2 Yemek kaşığı Zeytin yağı
  5. 1 Limon suyu.
  6. 1 Çorba kaşığı un.
  7. Bir tutam tuz.


YAPILIŞI:

Şevketi Bostanları güzelce yıkadıktan sonra istediğimiz büyüklükte doğrayalım.
Pişirme işlemini yapacağımız tencereye etlerimizi ve yağımız koyup kavurmaya başlayalım, 
daha sonra küçük, küçük doğradığımız soğanlarıda  ete ilave ederek kavurma işlemine devam edelim.
Kavurma işi bitikten sonra Şevketi Bostanları da ilave ederek bir iki dakika cevirelim,
suyunu ve tuzunu ilave ederek Düdüklü tencerede 30- 35 dak. pişirelim.
daha sonra  düdüklümüz soğuduktan sonra 
 ağzını açalım altı kısık ateşe alalım, Bir limon suyu ve unu bir kapta çırpalım,
 az bir şey sulandıra biliriz, yavaş ,yavaş, yemeğimize ilave ederek beş dak daha kaynatalım.

ŞEVKETİ BOSTAN  Sofradaki yerini almaya hazır .

AFİYET OLSUN.




20 yorum:

  1. Istanbulda yok maalesef ve ben cok severim ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz hanımcım adres verin size yollayım pazarlarımızda şu aralar pek çok

      Sil
  2. Ben nasıl bir şey olduğunu bilmiyorum şahsen .Ank hiç duymadım.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım, harika olmuş! İadeyi ziyarete geldim, sevgiler!!!

    YanıtlaSil
  4. Elinize emeğinize sağlık. Yöresel yemekleri görmek, ege mutfağını tanımak güzel. Eskiden ne çok ziyaret ederdik mutfakları, tekrar eskiye dönmek güzel :) Şeker Mutfak-asia dan sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar filiz hanımın etkinliginden geliyorum :)
    Sizi takibe aldım bende sayfama beklerim...

    YanıtlaSil
  6. blog canlar hepinize çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar değişik bir ismi var yemeğin ,etkinlikten geliyorum takibe aldım sizi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretiniz için çok teşekkür ederim Ege yöresine aittir ama lezzeti çok güzeldir biraz enginarı andırı

      Sil
  8. Merhabalar iadeyi ziyarete geldim :) Açıkçası ilk defa böyle bir isim de ot olduğunu duydum :) Etçil biri olarak duymamam normal sanırım :)
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretiniz için çok teşekkür ederim Ege yöresine aittir ama lezzeti çok güzeldir biraz enginarı andırır.

      Sil
  9. Merhaba,ben de Antalya da blok yazarıyım. Etkinliklerde karşılaşmak dileği ile sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretini için çok teşekkürler inşallah SEVGİLER.

      Sil
  10. Merhaba Çiğdem hanım ben blog yorum oyunundan geldim sizi takibe aldım 74. Takıpçiniz benim sevgıler
    http://pinarinkazani.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  11. Çiğdem Hanım merhabalar... iadei ziyaret yapmak istedim... takipe aldım sizi...
    Şevketi bostanı duydum fakat hiç yemedim... İzmir'e geldiğimde deneyeceğim lezzetlerden biri... ellerinize sağlık:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretiniz için teşekkür ederim. Denemenizi tavsiye ederim beyeneçeğinize umarım

      Sil
  12. Merhaba,
    Bende Egeliyim ama daha tek başıma hiç yapmadım. Hep annem yapar biz yeriz :)) Ama artık denemeliyim tarifinize göre deneyeceğim. Ellerinize sağlık
    Sevgiler
    Sevilay Uçak
    http://lokumpilavi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Geçen gün ilk defa yaptım Şevketi bostanı.Ben daha önce neden yapmadım diye hayıflandım. Zeytinyağlısını yapmıştım. Çok beğendik biz.Ellerinize sağlık.Sevgiler Çiğdem hanımcım.

    YanıtlaSil