22 Ocak 2015 Perşembe

KIYMALI TAZE BAMYA


Bamya yemeği en çok sevdiğim yemeklerden biridir. Rahmetli Anneciğim Bamya sofraların kralı derdi.
Biz Giritliler Bamyayı ya kuzu etiyle, yada kıymayla yaparız bende çocukluğumdan beri  alıştığım lezzet ,
kıymalı. Yazdan dondurucuya koyduğum Bamyaları yavaş, yavaş yapıyorum.
MALZEMELER

  1. .Yarım kilo (bir poşet,) Bamya.
  2. 250Gr kıyma.
  3. ( Gene yazdan dondurucuya koyduğum Domates,)
  4. Bir tane soğan 
  5. tuz, yarım limon suyu.

YAPILIŞI:
Yemeklik şeklinde doğradığım ,soğanlarımı kıymayla güzelce kavuruyorum,
domatesimi, Bamyamı ,limon sununu ve tuzunu koyduktan sonra suyunu ilave ediyorum.
Pişme süresi 15 dak. .
AFİYET OLSUN.

5 yorum:

  1. Elinize sağlık Çiğdem hanım.Bende İzmir'liyim bamyayı çok severim.Bloğuma hoşgeldiniz.Bende sizi izlemeye alıyorum Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık herkes sevmez ama ben bayılırım bamyaya :) bizim buralarda haşlanmış nohutta konuluyor içine denemelisin :) sevgilerimle blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
  3. bamya cok severim ben aay bugece hergordugumden yemekten pastadan ıstıyorum been

    YanıtlaSil
  4. genelde sevilmez ama bizim evin baştacı bamya... sadece ben hep tavuklu pişiririm... alışkanlık herhalde ... afiyetler olsun ..

    YanıtlaSil